http://masihmencaricahayasebenarislam.blogspot.com

Thursday, June 16, 2011

Why?Leih?Kenapa? (=.=)!!

Gambar ini tiada kaitan dengan post..tgh ada mood nak letak gambar Ayah dan saya..rindu..(^__^) <3
Bismillah Ar-Rahman Ar-Raheem..

Saya tak yakin..

Saya resah..

Saya pelik kenapa saya tak yakin..

Saya pelik kenapa saya resah..

Mungkin sbb saya takut saya kena repeat year..

Mungkin saya takut saya kecewakan ibu bapa saya..

I was like..." why am I like this??"..

Tidak yakinkah saya pada janji-janji Allah..??

 Terlalu risau pandangan manusia sampai terlupa pandangan Allah itu Waayy more Important!!

Ganjaran dan Hikmah yang Allah sediakan terlalu Hebat!!Tidak dapat nak dibayangkan oleh manusia yang melihat menggunakan kacamata biasa..

Hanya kacamata manusia yang betul-betul bertawakal pada Allah sahaja yang Allah bukakan hijabNya supaya dpt melihat Janji-janji Allah yang Awesome itu!!!(Bestnyaa.....nak jugak)

Tawakkal adalah berserah pada Allah atas segala urusan dalam hidup setelah kita berusaha sehabis Mungkin!!

Alamak! macam tak usaha sehabis mungkin je..(sigh~~)

Farah!!dah..dah..stop it..Syaitan kan suka melemahkan kita dgn membayangkan kita dgn kegagalan!!

Lagi nak dekat exam tu.. Lagi lah dia aktif nak kacau kita-kita nie..Shooh Shooh!!sibuk je cik Tan cik Tan sekalian nie..

Just now..after I finished answering the MCQs..(don't ask me how was it..let bygone be bygone ^__^ )

(Tawakkal je lah kan..prepare for Essay pula..)

I slept early..then bangun pukul 11 malam..lepas itu muka sudah blur-blur pula..

Tiba-tiba macam tak semangat..(dah mula dah (=.=)  )

Then one of my housemates tagged me in a post..kak Aisyah Muharikah punya blog..ttg Usaha tak menatijahkan keputusan..post itu sangat panjang..dan time tu telah datangnya detik-detik dalam hidup saya untuk malas membaca..(=.=)!!

I said to myself..I must read this post..mmg sesuai utk saya ketika ini..!!

Ya Allah kenapalah malas nak baca nie...............

Then one of my housemates yg lain pula datang ke bilik..and dgn sangat2 baik hatinya berkata

"Meh kita bacakan utk awak"

 (maybe dia kesian tgk saya bergolek-golek di atas katil mencari arah tujuan..hehehe)

..yeay..hehe mood saya tgh nak manja-manja dgn orang..(ew.. ew)..tak salah pun nak manja2 sekali kala..ukhoowah fillah lah katakan~~..teehee ^__^

Terima Kasih ya Allah kerana kurniakan orang sekeliling saya yang sentiasa menyayangi saya walaupun diri ini banyak kelemahan..

Kadang-kadang kita selalu tengok and complain apa yang Allah tak beri pada kita..tapi kenapa kita tak bersyukur dgn Apa yg Allah dah beri pada kita??
 
  and..

Kadang-kadang kita dah tahu dah banyak ayat-ayat Allah and Hadith Rasulullah ttg hikmah disebalik sgl ujian musibah ini..

Tapi bila diuji..seakan-akan semua yang kita tahu itu dikaburi..

That's why we need sisters yang selalu mengingatkan kita semula di saat diri sedang dikaburi oleh tipu daya syaitan..


Thank you my sisters in Islam..Thank you Allah kerana mengurniakan saya kawan-kawan yang sentiasa mengingatkan saya semula pada janji-janji manisMu itu..

Kadang-kadang saya terlupa yang Allah itu kekasih saya..I love you Allah..

p/s:Also a special Thanks kpd "Cliche' " yg mengesyorkan saya baca blog kak Aisyah  Muharikah ini..andai Cliche' baca blog saya..Thank You May Allah bless you ^__^

Minta Maaflah kalau saya gedik-gedik sikit( I'm just a normal human being yg selalu lemah)..this is the story of my life..my experiences..korang pun ada cerita korang kan..just nak sharing2 dgn orang yg sebulu(??) dgn saya..hehe..faham ke?

Lastly..saya suka ulangi ayat ini..Allah itu Maha Kuat..Hanya Dia yang mampu memberi kita kekuatan..so go seek for Him..baca surat-surat cinta Dia..The Quran of course..and Sentiasa ingat Allah itu Kekasih kita..

A reminder for us..... terutamanya diri ini yg sentiasa lemah dan perlukan Allah yg Maha Kuat utk menjadi Kuat!! :)

Saya dah start tulis blog panjang2 lah..apakah makna ini??

Okay wslm guys..Ukhoowah fillah Abadan Abada..(^__~)v

5 comments:

Anonymous said...

rasa bertuah dapat menyumbangkan something..nama dia aisyah je btw.muharikah nama blog.hehe.org kenal dia sbg blog muharikah..selamat berjuang ukhtiku..

*Dr.NFR* said...

Tau nama dia kak Aisyah..me ad my friends suka pggl kak Aisyah Muharikah..mcm dah terlekat ^__^ ..Selamat berjuang juga :)

*Dr.NFR* said...

*and

Wani said...

FARAHIYAH!

kita faham apa yang awak rasa :)
mmg perasaan cuak dan gabra itu akan datang. cik Tan lagilah suka memainkan perasaan manusia ni.

Tapi, cuma satu yg kita nak bg tahu.
apa2pun yg berlaku, terus mantapkan hubungan dgn Allah :D

Jangan layan apa yg cik Tan cakap.

InsyaAllah, u can do it!

dan,

kita akan kuat sekiranya kita benar2 menyerahkan semua benda pada Allah. Kita yakin yang Allah tidak akan membebani hamba-Nya melainkan apa yg hamba-Nya mampu.

terus yakin dengan Allah! :D

Doakan kita jugak tau! ^_^


Mmmmmuah.
miss u, ukht.

*Dr.NFR* said...

Hehehehe Ya ukhtee Wani..Syookran ^__^ Yup!..Jom serahkan jiwa dan raga pada Kekasih HaQ kita..Allah SWT..uhibbukifillah <3